|
|
|
|
|
Re-brandingul semnifica, pentru majoritatea utilizatorilor termenului, procesul de înnoire si cosmetizare a unui brand pre-existent. Întelesul real si mult mai profund al termenului se refera însa la un întreg set de masuri (de la schimbari de strategie în exploatarea potentialului unui brand, la modificarea elementelor definitorii asociate brandului, care capata astfel o noua perceptie din partea publicului).
În functie de nivelul la care se opereaza acest re-branding, superficial sau profund, el presupune un proces mai mult sau mai putin elaborat.
În primul caz, vorbim, în general, de o schimbare a identitatii vizuale, o schimbare de logo, de nume, o noua campanie de promovare, în fine un stil vizual îmbunatatit, care contribuie la re-pozitionarea în piata a respectivului brand. În cel de-al doilea caz, în special când avem de-a face cu brandul unei organizatii, lucrurile se schimba. În sensul ca în acest proces sunt implicate toate componentele acelei organizatii, de la strategia de afaceri, pozitionarea brandului, la politica de marketing si valorile culturale ale companiei.
Asadar, re-brandingul presupune shimbari structurale menite sa
reaseze în piata brandul astfel încât perceptia publicului fara
de atributele lui sa fie optimizata. În mod uzual, re-brandingul
este asimilat procesului de relansare a unui brand, ceea ce nu
este decât partial adevarat.
Nu putem vorbi de re-branding atunci când facem o relansare,
decât în masura în care se are în vedere schimbarea perceptiei
target-ului în legatura cu beneficiile brandului. |
|
|
afla mai multe ...
|
|
|
01
02
03
04
05
06
07
08
09
|
|
|
|
innoirea identitatii
rebranding-ul machiaj, operatie estetica? sau evolutie autentica?
|
|
|